<---pLaYaR.-.iDuP--->

<---pLaYaR.-.iDuP--->

Tuesday, June 07, 2011

...ujian untukku...

Aku baru jer buat entry ttg motor kesayangan aku, tp keesokan harinya kunci motor aku hilang laaa plak.. sedih aku.. makan pn x lalu, tido pn x lena, tp mandi tetap basah.. nmpk mcm gurauan, tp itulah hakikatnya.. aku jd cmtu sbb ia mengenai apa yg aku sayang.. kunci tu aku letak dlm poket masa nk kluar naik kereta utk jmpa & jd tourist guide family pak sedara aku yg baru dtg ke Terengganu ni dari Kedah.. diorang nk mnginap di Hotel Permai Inn tp x tau jalan,. so aku kna laaa jd tourist guide.. tp bila balik umah, cari kunci tu, x jmpa.. ntah laaa jatuh kt mana.. puas aku patah balik & cari kt smua tmpt yg aku pegi mlm tu, tpp x jmpa jgk.. redha jer laa..

Malam tu trpaksa laaa aku tido kt ofis kawan aku, tmpt aku parking motor aku tu sblm naik kereta ngan kawan aku utk kluar jd tourist guide.. esok harinya, Alhamdulillah & nasib baik laaa utk pegi keje (hari isnin, sbb ahad cuti ganti Keputeraan Agong), kawan aku tu bg pinjam motor Honda ex5 dia.. walaupun x selaju Yamaha 125ZR kepunyaan aku, tp alhamdulillah laaa ada jgk org yg sudi bg aku pnjam knderaan utk aku pegi keje.. terima kasih banyak2 Adi ;)

Hari ni aku beli kunci baru, RM70 gak laa.. biar mahal skit tp kualiti.. tp abis laaa duit poket aku.. dh laa praktikal ni x dpt gaji sesen pn.. duit poket ni pn harapkan belas ihsan mak bapak aku jer.. alhamdulillah aku dpt mak bapak yg memahami & sanggup bg duit kt aku yg dh tua2 tp masih nk study lg ni.. huhuhu..

Sebenarnya aku x kisah sgt tukar kunci baru tu, cma yg sgt aku kisah ialah mangga yg aku guna skrg ni.. mangga tu "limited edition", skrg dh xder jual kt mana2 kedai.. dh puas aku cari mangga cmtu kt banyak kedai sekitar Kedah, Selangor, KL, Terengganu, Negeri Sembilan & Melaka setahun lebih utk tambahkan mangga kt motor aku tu utk elakkan kecurian motor aku lg sekali.. tp x brjumpa jgk.. klu jmpa pn yg x ori, yg sgt mudah utk org buka..

Aku syg sgt mangga tu sbb sblm ni aku penah bg kawan2 rempit aku sekitar Kedah, KL & Terengganu yg penah curi2 motor ni utk buka mangga tu, tp diorang angkat bendera putih, mengalah, sbb memang x leh buka mangga tu melainkan guna asid, hammer (ketuk smpai pecah) @ canai (potong smpai putus)..

Tapi bila dh jd cmni, trpaksa laaa aku pecahkan jgk mangga kesayangan aku tu.. trpaksa laaa aku beli mangga baru utk elakkan motor aku dicuri lg sekali.. duit lg.. tp xper, biar brkorban skit duit tu, drpd hilang motor kesayangan aku yg brharga beribu2 tu.. motor aku tu dh mcm bini 1st aku.. aku saaaaaaayang sangat-sangat-sangat kt dia.. ;)

No comments:

Post a Comment