<---pLaYaR.-.iDuP--->

<---pLaYaR.-.iDuP--->

Wednesday, June 22, 2011

...selesai sudah..

ALHAMDULILLAH.. selesai sudah sessi kedua "Kursus Asas Bahasa Arab untuk Kakitangan Perbadanan Perpustakaan Awam Terengganu" yang bertarikh 20 hingga 22hb Jun 2011 yg aku (Muhammad Khalis bin Abas) & kawan aku (Muhammad Hakim Adli bin Abu Bakar) handle sepenuhnya.. bermula seawal jam 8.30 pagi dan berakhir pada 4.30 petang.. 22hb adalah hari terakhir mereka dalam kursus kali ni & mereka diminta utk mempersembahkan ilmu yg mereka pelajari sepanjang berkursus dengan melakukan lakonan dlm Bahasa Arab.. alhamdulillah mereka berjaya ;)

Aku happy sgt2 sbb dapat curahkan ilmu pada orang2 yg ingin menuntut ilmu.. bukannya mudah utk mencurahkan ilmu pd org yg sepatutnya.. dan bukan mudah utk mencari pengalaman yg menjanjikan sesuatu yg gembira.. gembira bg pihak aku, gembira bg pihak mak ayah aku, gembira bg pihak tmpt aku berpraktikal, gembira bg pihak pelajar2 aku.. gembira utk agamaNYA..

Dlm setiap pengajaran aku, aku tekankan banyak kali Hadis Nabi SAW bahawa "cintailah Bahasa Arab kerana 3 perkara = Nabi Muhammad SAW diturunkan dlm bangsa Arab, Bahasa Arab adalah al-Quran & Bahasa Arab adalah bahasa ahli syurga"..

Sekian.. Wassalamualaikum wbt..

No comments:

Post a Comment