<---pLaYaR.-.iDuP--->

<---pLaYaR.-.iDuP--->

Friday, June 03, 2011

teka-teki lawak..

Kenapa kucing kalau dikejar anjing selalu menoleh ke belakang?
Sebab takder "side mirror"..

Jauh dimata dekat di hati……apakah ia?
Usus!!!

Kalau kamu di tempat yang gelap dan dingin dan kamu punya satu mancis api. Di situ ada obor, lilin dan kayu api. Apa benda pertama kamu hidupkan?
Mancis api laa..

Kalau ditutup dia akan mengintip, tapi kalau dibuka dia akan marah-marah?
Orang naik beca pada waktu hujan..

Bilakah sebaiknya kita membuka pintu ?
Kalau pintu tertutup..

Beca apa yang tidak boleh dicat ?
Beca hilang..

Apa yang bulat kecil & hitam, tapi kalau ditekan keluar orangnya?
Loceng rumah..

Mencarinya susah, tapi setelah dapet, terus dibuang. Apakah ia?
Tahi hidung..

Kenapa robin jadi pembasmi kejahatan?
Sebab dia berjumpa dengan batman..kalau berjumpa dengan baskin, pasti dia akan jadi tokey aiskrim..

Bulan apa orang beli makanan paling banyak?
Bulan Puasa..

Kenapa pokok kelapa di depan rumah harus ditebang ?
Sebab kalau dicabut, susah..

Kenapa orang mati dibungkus dgn kain kafan?
Kalau diberi kain batik, tu tanda nak pergi meminang..

Saya memiliki tiga kepala, tiga kaki, tiga tangan dan tiga jari. Siapakah saya?
Pembohong..

Jam apa yg jarum jamnya berpusing ke kiri?
Jam kidal..

Pintu apa yg ditolak oleh 10 orang pun tak boleh terbuka ?
Pintu yang ada tulisannya “TARIK”..

Ayam apa yang tidak boleh undur?
Mmana ada ayam yang boleh undur..

Orang bongkok tidurnya camana ?
Mengiring..

Kenapa Afrika negaranya miskin?
Sebab terlalu sibuk mengkerinting rambut..

Ayam apa yang boleh bertelur di gunung, di lembah, di reban, yang pastinya di semua tempat?
Ayam betina..

Burung apa yang kepalanya dua kakinya lima?
Burung ajaib..

Orang apa yang berenang tapi rambutnya tidak basah ?
Orang botak..

Ular apa yang tak boleh melilit ?
Ular yang kekenyangan..

Kalau tidur ia berdiri, tapi kalau berdiri ia tidur?
Tapak kaki..

Ayam apa yang dilanggar kereta, tak mati?
Ayam panjang umur..

Tol-tol mana yang tak payah bayar?
Tolol..

Apa yang kucing ada, tapi haiwan lain tak ada?
Anak kucing..

Lampu apa yang kalau dipecahkan, keluar orangnya?
Lampu jiran tetangga. coba kalau dipecahkan, kan keluar orangnya..

Kenapa manusia hidungnya di depan?
Kalau di atas, orang tak boleh pakai kopiah/topi..

Apa bezanya kacang panjang dengan seluar panjang?
Kacang panjang bila dipotong namanya tetap kancang panjang,
Seluar panjang bila dipotong namanya menjadi seluar pendek..

Siapa yang jumpa dompet kulit?
Yang jumpa dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saya..

Tulang apa yang biru ??
TULANGIT BIRU..

Per apa yang sopan?
Permisi pak!

Kuda apa yang buatkan orang suka?
Kudapat rezeki "free" hari ni..

Apa bezanya orang gemuk dan orang kurus?
Orang gemuk makan tempat, orang kurus makan hati..

5 orang berjalan di bawah satu payung kecil tapi kenapa tidak ada seorang pun yang basah?
Sebab tak hujan..

Mengapa filem Koboy pasti lebih bergaya kalau merokok sambil naik kuda?
Sebab kalau sambil korek hidung, susah betul..

Kenapa “dukun” selalu bakar kemenyan??
Sebab kalau bakar sate, nanti pesakit akan ikut lapar..

Apa perbezaan semut dengan orang?
Kalau orang bisa kesemutan, tapi kalau semut takkan boleh keorangan..

Apa yang menyebabkan Kelantan sering banjir…???
AIR..

Apa nama penyakit terkenal di China?
Kung Flu..

Apa yang tak best dalam sup ekor?
Ekorannya………., Kena BAYAR, habis duit!!

Apa persamaan tokey sate dan tokey soto?
Sama2 tak jual bakso!

Bagaimana caranya supaya telur berubah menjadi nanas??
Telur itu direbus, ketika masih panas terus bagi pada budak kecil, pasti dicakap, “NANAS, NANAS”..

Lubang apa yang bikin kita segar?
Lubangun pagi, bersenam, mandi & sarapan pagi..

Haiwan apa yang bersaudara?
Katak beradik..

Kenapa anak katak suka melompat-lompat?
Biasalah… nama pun anak-anak, mesti suka sangat melompat-lompat ni..

Haiwan apa yg paling aneh?
Belalang. Sebab kalau siang makan nasi, petang minum kopi (dalam cerita P.Ramlee)..

Haiwan apa yang namanya 2 huruf?
U dan g..

Apa yang mempunyai kaki enam dan boleh terbang?
Tiga ekor burung!

Ada lapan kaki tapi yang diguna cuma empat?
Seekor kuda yang sedang ditunggangi dua orang!

Bagaimana membezakan Zebra jantan dengan Zebra betina?
Zebra jantan berwarna hitam belang-belang putih, Zebra betina berwarna putih belang-belang hitam..

Barang apa yang lebih berguna setelah pecah?
Telur..

Ada ayam jantan kepalanya ada di Amerika, ekornya di Afrika, sayapnya di Malaysia, matanya ada di Brazil, telurnya ada di mana?
Ayam jantan mana ada yang bertelur laaa..

Kenapa anak babi kalau jalan menunduk?
Sebab malu ibunya seekor babi..

Kenapa anak arnab kalau jalan suka melompat-lompat?
Sebab dia "happy" ibunya bukan babi..

Apa bezanya pemurung dengan pemulung?
Pemurung tidak pernah merasa gembira, sedangkan pemulung tidak pelnah melasa gembila..

Kenapa mayat dibungkus kain putih?
Kalau pakai hitam…??? Siapa takut!!!!

Permainan apa yang paling berat?
Catur/Chess. cuba lihat kuda, benteng, Raja & Permaisuri diangkat-angkat..

Kenapa Superman bajunya guna huruf S?
Sebab kalau pakai M atau L atau XL, tak "sexy"..

Kenapa superman tak kahwin dengan wonderwoman?
Sabar la, memang bukan jodoh laa tu..

Kenapa kalau berfikir, orang suka memegang dahinya?
Dah tu, takkan nak pegang dahi orang lain!

Apa bezanya kain dan kotak?
Kalau kain itu boleh kotak-kotak, tapi kalau kotak tak boleh dikain-kain..

Pohon apa yang paling banyak pada Hari Raya?
Pohon maaf zahir dan batin..

Benda apa yang besar putih bersayap dan rasanya masin?
Kapal terbang jatuh ke dalam laut…!!!

Dewa apa yang kesepian?
Dewaktoo senderean (di waktu bersendirian)..

Ada berapa hurufkah dalam abjad?
Ada 5 (lima), a-b-j-a-d..

Apa yang kalau naik, dia turun, kalau turun, dia naik?
Pengayuh beca, kalau jalannya naik dia turun untuk tolak, kalau jalannya turun dia naik balik..

Orang sibuk paling sabar duduk di mana?
Di jamban..

Wang kalau dilempar jadi apa?
Jadi rebutan..

Kenapa batu kalau dimasukkan dalam air, ia tenggelam?
Sebab batu tak boleh berenang!

Apakah cara yang paling cepat untuk menggemukkan badan?
Masuk ke sarang lebah!

Kalau hitam dibilang bersih, kalau putih dibilang kotor.. Apakah ia?
Papan hitam!

Apakah persamaan wang dan rahsia?
Kedua-duanya susah dipegang!

Bagaimana cara melipatgandakan wang dengan cepat?
Letak di depan cermin!

Siapa yang potong rambut tiap-tiap hari tapi tak botak-botak?
Tukang gunting rambut!

Yang membuat tidak memerlukannya. Yang membeli tidak memakainya. Yang memakai tidak memesannya? Apa itu?
Batu Nisan!

Bagaimana cara untuk terbang ke matahari tanpa kepanasan?
Pergi pada waktu malam hari..

Rambut putih namanya uban, rambut merah namanya perang, kalau rambut hijau namanya apa?
Rambutan belum masak…


-----------------------------------------------------------------------------------------------

(teka-teki lucah)

Lubang apa yang paling kecil di dunia?
Lubang pan***… hangin jer, kalau nk lalu mesti menjerit..

Telur apa yang paling enak?
Telur yang gatal, dapat digaru-garu..

Telor masin takut dengan siapa?
Dengan telur puyuh, sebab tatunya lebih banyak..

Telor puyuh takut dengan siapa?
Dengan telur kamu, sebab yang kamu bawa pistol..


No comments:

Post a Comment

Post a Comment