<---pLaYaR.-.iDuP--->

<---pLaYaR.-.iDuP--->

Saturday, April 16, 2011

sunyi... tp tetap tenang...

aku kesunyian..
tapi aku tetap tenang..
kerana aku tahu..
Allah sntiasa bersamaku..
hari-hari yang berlalu..
dalam penyeksaan..
menanti datangnya kebahagiaan..
dalam ketenangan..

aku sukakan hidup ini..
namun aku tak lupa..
hidup ini sementara..
aku sukakan kebahagiaan..
namun aku tak lupa..
kebahagiaan datang dalam berbagai bentuk..

sayang pada Allah, dekat denganNYA..
sayang pada Nabi SAW, ikut sunnahnya..
sayang pada Islam, perlu amal ma'ruf nahi mungkar..
sayang pada ibu bapa, ikuti perintahnya, jaga hatinya..
sayang pada ilmu, berusaha mencari menyampaikannya..
sayang pada saudara, jaga lidah, akhklak serta pemikiran..
sayang pada dunia, beramal bagai kekal selamanya..
sayang pada akhirat, beramal bagai kematian adalah esoknya..
sayang pada Bahasa Arab, kerana bahasa al-Quran, syurga serta Nabi SAW..

akulah hamba hina di sisiNYA..
yang sentiasa melakukan kesalahan..
serta maksiat yang terang dan terlindung..
ampunkanlah aku, ya Allah..
tak layak aku ke syurgaMU..
namun aku tak ingin ke nerakaMu..
bertaubat, beristighfar dan menyesali..
memungkinkanku diampunkanNYA..
DIAlah penerima doa hamba-hambaNYA..

<---Playar Idup--->

No comments:

Post a Comment