<---pLaYaR.-.iDuP--->

<---pLaYaR.-.iDuP--->

Saturday, July 09, 2011

...lega hati aku..

Alhamdulillah.. aku rasa sangat lega hari ni sbb aku dh dpt luahkan smua yg trbuku d hati aku pd dia.. selama ni ko mintak aku lepaskan ko kn? so td aku ada ksempatan utk disscuss ngan ko, aku luahkan smua yg ada dlm hati ni, baru ko thu saper sbnrnya ko di hati aku.. dan dapat jgk laa aku dgr luahan hati ko..

Aku bukan aper.. malas nk panjangkan citer, malas nk serabutkan keadaan.. aku kalau dh cakap, xder tarik balik punyer.. biar laaa apa pn yg brlaku.. sbb sblm aku cakap, aku akan brfikir dlu.. bkn mcm ko, ko main redah jer bercakap ikut suka mulut.. last2 ko yg nangis sbb bila tahu hati aku cmner.. tp "terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya"..

Terus terangnya, bkn aku x sayangkan ko, bkn aku xder hati pd ko.. tp sbb aku x tahan ngan sikap ko, trpaksa laaa aku lepaskan ko.. ko ingat best ker smpaikan pd org lain utk org tu ckp pd aku supaya aku lepaskan ko? mana keberanian ko? w/pun ko explain kt aku ttg apa sbnrnya yg ko nk dgn mngadu pd org tu utk aku lepaskan ko.. tp aku x dpt trima hakikat laa..

Ko penah dgr ttg permainan "telefon buruk"?? apa yg kita ckp kt org blakang skali, bila suruh smpaikan pd org yg pling depan dlm prmainan tu, infonya xkan sama ngan apa yg mula2 disampaikan tu.. so kalau ko nk smpaikan pd org, aku rasa cara tu x btol laa.. spatutnya ko kna ckp sndiri ngan aku, baru laaa memudahkan keje..

Tengok skrg, sapa yg rugi?? ko mnangis kehilangan aku.. klu ko nk kt aku skalipun skrg ni, ko xkan dpt aku yg sprti dlu.. aku cuma bleh layan ko sbagai seorang kawan jer, no more.. sbb bg aku, "skali berkawan, selamanya tetap kawan".. tp utk lebih dr tu, x dpt laaa aku nk penuhi prmintaan ko tu..

Tak dpt laaa aku didik ko lg, bg nasihat pd ko sntiasa, suruh ko itu ini, bg pndpt pd ko ttg itu ini, bantu penuhi kekurangan ko, brkongsi pglmn hidup aku, suruh ko makan ubat, dsb lagi.. bg ko, mgkn tu lbih baik kn? sbb dh xder sapa akan halang ko buat apa saja ko nk, xkan ada org marah2 ko lg, xda org yg tegas ngan ko lebih2, xda org yg akan mintak ko itu ini, dsb.. msti ko rs sgt best kn?

Tapi ko kena ingat.. aku ni lelaki.. tp aku tetap ada hati & perasaan.. aku tetap menangis, aku tetap sedih.. tp aku kna kuat laaa, sbb aku laki.. bkn sbb aku ego, tp sbb aku ada pndirian & aku prlu tegas ngan prinsip aku.. kalau sblm ni aku boleh tahan ngan sikap ko, boleh sabar ngan kehendak ko, boleh hormati pendapat ko.. so apa salahnya kalau skrg ko blajar utk tahan ngan sikap aku, sabar ngan kehendak aku & hormati pndpt aku.. x susah kn?

So, selamat tinggal kekasih lamaku.. selamat datang ke alam persahabatan atau lebih mudah utk diterangkan, selamat menjadi kawanku.. jika sblm ni aku mngalu2kan kdatangan ko dlm hidup aku sbagai kekasih hati, skrg aku mngalu2kan kdatangan ko dlm hidup aku sbagai kawan plak..

No comments:

Post a Comment