<---pLaYaR.-.iDuP--->

<---pLaYaR.-.iDuP--->

Monday, July 11, 2011

...Hari-hari Terakhirku di PBT..

Seminggu sebelum berakhirnya latihan amali/industri (praktikal) aku, kebanyakan staff PBT & PPAT seolah2 berat utk melepaskan aku.. katanya sbb blum ada lg student praktikal yg banyak bg khidmat pd PBT & PPAT ni.. aku sepatutnya abis praktikal 10/07/2011.. tp diorang ada mintak aku extend tempoh praktikal aku tu smpai hujung bln 7.. ada jgk yg consider skit, mtk aku extend smpai hari khamis tu (14/07/2011)..

Kalau smpai hari khamis tu, insyaAllah aku boleh consider & penuhi permintaan tu.. tp kalau smpai ujung bln 7 mmg x dpt laaa sbb aku kna balik UKM utk siapkan report, hntr report dan lain-lain lagi.. maksudnya aku ada urusan lain laaa yg aku perlu selesaikan.. x boleh laaa trlalu fikir nk penuhi prmintaan oranglain sedangkan urusan sndiri blum siap...

Alhamdulillah diorang smua boleh faham.. w/pun berat bg diorang utk lepaskan aku, tp trpaksa laaa jgk lepaskan kn? aku pn berat jgk sbnrnya utk tinggalkan PBT & PPAT tu sbb aku dh smakin seronok bkerja di sana.. so klu diorang seronok aku kerja kt situ, diorang kna laaa amik aku jd staff situ lps aku abis blajar nnt.. hehehe

Semalam/kemarin adalah hari terakhir aku brkhidmat di PBT & PPAT.. tp ramai yg x jmpa aku.. sbb diorang masih mnganggap aku akan kerja smpai hari khamis nnt.. ya, ok, aku akan penuhi hasrat korang smua.. masalah peribadi aku tu, pndai2 laaa aku selesaikan sndiri.. masalah peribadi aku buat masa skrg ni cuma duit jer.. sbb duit aku tgh kurang sangat2 ni.. yer laaa, kalau xder duit, camner nk isi minyak motor pegi keje, cmner nk makan tghri, makan malam, dan lain-lain kn?

Apa2 pn.. aku nk share kt sini bahawa aku sangat seronok bkerja di PBT & PPAT.. sbb staff situ baik2, kerja pn x berat sgt, aku x rasa diri aku dpergunakan, aku rasa diri aku sangat dihargai di situ, aku dapat mncurahkan ilmu aku, dan banyak lagi laaa keseronokan & kepuasan yg aku dapat di situ.. banyak ilmu & ppengalaman yg aku dapat di situ.. terima kasih semua.. dan syukur pd Allah krn mmpertemukan aku dgn diorang smua & menetapkan Qada Qadar-Nya yg aku akan berpraktikal di sana.. ;)

* PBT = Pusat Bahasa Terengganu
* PPAT = Perbadanan Perpustakaan Awam Terengganu
* PBT adalah satu bahagian di bawah seliaan PPAT

No comments:

Post a Comment