<---pLaYaR.-.iDuP--->

<---pLaYaR.-.iDuP--->

Wednesday, May 11, 2011

Aku Dihimpit Kenangan..

Pengalaman mengajar aku erti dewasa.. Pengalaman mengajar aku erti sebuah kehidupan.. Pengalaman mengajar aku erti tanggungjawab.. Pengalaman mengajar aku erti kasih sayang.. Pengalaman mengajar aku erti sebuah kerinduan.. Pengalaman mengajar aku erti kecewa & luka.. dan pengalaman juga mengajar aku erti sebuah pengorbanan..
Pengalaman banyak mendewasakan aku, mematangkan aku & memberi impak yg besar dlm hidup aku.. tp dlm banyak2 kenangan, aku masih x dapat lupakan satu kenangan yg mengajar aku erti kesetiaan hingga sekarang.. aku x mampu lupakan "dia", sungguh aku x mampu, walau telah berkali aku menafikan kenangan tersebut & cuba mempositifkan fikiran aku utk menerima hakikat kehilangan dia, satu pengorbanan yg agak besar bg aku.. kerana "dia" aku telah kehilangan orang lain, orang di sekeliling aku & x mustahil aku akan kehilangan orang2 yg aku sayang sekali lagi..
aku x mampu membuang kenangan tersebut.. aku x mampu melawan perasaan aku yg memberontak ingin bertemu "dia" lagi atau "hasil dia".. seseorang yg cukup memberi impak besar dlm hidup aku.. hanya nama, kenangan & kasih sayangnya sahaja yg mampu aku sematkan di hati aku buat selama-lamanya.. dia bukan lagi milikku..
Aku bersyukur pd Allah krn aku normal, krn aku diberi akal fikiran & ingatan, krn aku diberi kenangan yg indah dlm hidupku, krn aku dikurniakan kerinduan.. terima kasih krn "dia" berjaya membuat aku menjadi normal semula, "dia" yg bertakhta di hatiku bukan lagi milik aku, itu yg aku pasti.. tp jika jodoh Tuhan menyatakan yg "dia" mungkin menjadi milikku suatu hari nanti, aku terima sebaiknya, aku redha & aku berterima kasih pada-Mu Ya Allah..
Mak, Ayah.. anakmu ini masih di landasan-NYA.. jgn risau yer.. anakmu ini masih waras.. anakmu ini pernah menyayangi & disayangi oleh oranglain selain kamu berdua, cuma beliau merindukan "dia" semula & sentiasa merindui "dia".. mak ayah pn tahu siapa "dia".. ya, memang itu kisah lama, tp ia belum basi lagi..
aku sntiasa dlm mood rindu pada "dia".. sekian..

No comments:

Post a Comment